söndag 31 oktober 2010

En kort sammanfattning av läget.

- Jag ska spela vampyr på ett jättestort lajv på lördag. Har varken ordnat klänning eller mask till balen som lajvet består av, jag har inte repat in sångerna jag ska framföra och jag har inte ens skrivit en av dem. Dessutom är jag inte helt på det klara över en massa saker rent rollmässigt och i relationerna till andra vampyrer.

- Jag flyttade Mjukis i en sjuhelvetes massa timmar igår, vilket var fysiskt nedbrytande så nu är jag på väg att bli sjuk. Vi åkte nästan 45 mil. Bro-Tyresö blir en del om man behöver åka några varv.

- Jag jobbar på Grand imorgon och behöver kolla upp vilka andra dagar jag jobbar så att jag kan säga till min nya chef i affären där jag fått jobb när jag kan komma dit. En butik där jag verkligen behövs för det är inte helt organiserat som det är nu. Jag känner att jag har koll och gör ett bra jobb där och det är givande.

- Jag är så väldigt, väldigt trött och orkar inte träffa människor. Så nu ska jag sova. En annan dag tror jag att jag tänker vara sammanhängande. Jag kan ju alltid hoppas.

Det känns som att jag omringas av människor som hela tiden klagar på att de inte hinner med det de vill eller måste göra medan det i mina ögon bara är en fråga om prioriteringar. Samtidigt är jag förmodligen likadan själv. Jag hinner inte med allt mitt. Och det är nog för att det är så frustrerande att se sig själv speglas i andra som jag blir så förbannad på folks brist på organisation och jävlar anamma. Det är så lätt att bortse från att de förmodligen är lika trötta som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar