söndag 10 oktober 2010

Jag kommer inte att ge dig mitt hjärta.

Mitt hjärta är mitt, och du får det inte ens ifall du skulle be om det. I ärlighetens namn tror jag inte att du egentligen vill ha det.

När någon ger en sitt hjärta står man plötsligt och håller i något man inte är helt säker på hur man ska hantera. Om jag tappar det är det på mitt ansvar att det går sönder, och det är ett ansvar jag inte bett om. Och ett ansvar jag inte heller vill lägga på nån annan, ifall det nu är mitt hjärta det gäller.

Så du kommer aldrig få mitt hjärta, ens om du ger mig ditt eget i utbyte. Du kommer stå där hjärtlös. En hjärtlös människa kommer jag inte vilja vara med, så det är bäst att du behåller ditt hjärta också.

Men om du kommer närmre, och om du gör det med viss försiktighet, så kan du få röra vid mitt hjärta om du vill. Om du låter mig kommer jag röra vid ditt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar