måndag 11 oktober 2010

Av någon anledning.

Jag ringde till blodcentralen eftersom jag hade fått en kallelse. På kallelsen stod det att om man inte kan lämna blod av någon anledning ska man gärna ringa. Jag kan inte lämna blod just nu, av någon anledning. En rar dam som lät förhållandevis gammal på rösten svarade.

-Camilla, sjuksköterska! sade hon.
-Hej Camilla! svarade jag.

Jag förklarade att jag inte kunde lämna blod den här gången. Utan att fråga varför (de är så diskreta och fina på blodcentralen) meddelade hon att hon då tar bort den kallelsen så kunde jag komma in när det passade.

Jag frågade tafatt hur länge man ska vänta när man haft sexuellt umgänge med en ny person.
- Du har haft ny partner!? frågade Camilla ogenerat.
- Ja, precis! svarade jag, nästan lika ogenerat.

- Jamen då sätter jag dig i karantän, sade hon då.
- "Karantän"!? tänkte jag.
- Hur länge sen var det, undrade Camilla så.
- Eh.. I lördags, svarade jag efter en sekunds betänketid.

Hon knappade på sin dator. Kom fram till att hon skulle skicka en ny kallelse om tre månader. Efter karenstiden.

- Ja, man är ju ung! avslutade hon.
- Jo, svarade jag.
- Och singel!
- ...

Nja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar