fredag 24 september 2010

Hångla i skogen.

I somras spelade teatergruppen Jeppe på berget. Igen. Precis som vi gjorde sommaren dessförinnan. Skillnaden var att den här gången sade jag att jag inte ville vara med. Jag hade fått nog av den pjäsen men hur det nu var blev jag ändå engagerad som solist, körledare och maskör.

Det hade skett lite förändringar i gruppen. Ett par nytillskott och ett par temporära bortfall, utöver mitt. Ett av nytillskotten var Den Långe Starke.

Den Långe Starke, som egentligen heter något annat, var på teatern igår. Andra teatermötet på terminen. Han, jag och kära systerns bästa vän F låg sammanslingrade i en soffa mest hela kvällen och det var behagligt.

Redan i somras uppstod visst intresse för Den Långe Starke från min sida. Igår fann jag att intresset var åtminstone i viss mån besvarat.

Jag gillar teatergruppen. Vi kan aldrig hålla oss till något annat ämne än sex. Jag tror att det kan bero på att hälften av oss är tonåringar. Eller så är det för att vi helt enkelt "är sådana". Oavsett vilket blev det under gårdagskvällen ett väldigt fokus på fenomenet "att hångla i skogen".

Det uppstod ett visst ihoptotande av folk, vilka som skulle hångla i skogen. Jag försökte uppmuntra det hela så att alla hade nån att hångla med men det tog inte riktigt fäste. Jag och Den Långe Starke var först ut, men jag tror inte att det var nån annan som riktigt märkte det. Eller så är det bara som jag inbillar mig. Kanhända märkte de allt. Vi var kanske aningen mer kärvänliga än gängse norm ens för teatergruppen.

Vi har sagt att vi ska ses på söndag i alla fall. Och hångla i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar