onsdag 8 september 2010

En sång till X



Vi säger inte längre
"Du är underbar"
Istället frågar vi varann
"Visst är jag ändå bra att ha?"

Det var alldeles för länge sen
Det gick en dag utan att vi tog strid
Kan det inte få räcka så?
Låta det vi en gång delade vila i frid

.oOo.

Jag tog ett steg åt sidan
Började gå åt ett eget håll
Tappade i samma takt
Känslan av att någonting alls spelar någon roll

Jag ställde väldigt höga krav på dig
En högre mening med ett "vi"
Trodde att du kunde ta ansvar för mig
Att du skulle va en spegel för mig att bekräfta mig i

.oOo.

Jag har lärt mig väldigt mycket
Och ställer andra krav idag
Men den som ska uppfylla dem
Är i de flesta fallen jag

Men du tog ett steg åt sidan du med
Och du gick åt ett annat håll
Nu står jag och ropar för att
Du ska höra att jag insett att jag inte hade nån koll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar