torsdag 24 februari 2011

Hemmakväll.

Jag försöker muta mig själv till att städa lägenheten genom att äta godis.

Resultatet blir att jag sitter framför datorn och äter godis, utan att städa.

Jodå, jag städade litegrann och hyser planer på att fortsätta vad det lider så länge godiset inte hinner ta slut. Imorgon ska här spelas rollspel och ätas snaffel. Då ska det se hyggligt ut. Kanske till och med ska försöka mig på att sopa golvet eller nånting liknande.

Rask håller i rollspelandet och jag håller i värdinneskapet och snafflandet. Det kommer nog bli jättebra, ska ta en sväng förbi ÖoB och köpa onyttigt tilltugg och sedan ICA och köpa nyttigt dito.

Dessutom ska jag försöka hinna lämna in mitt halsband på lagning och köpa ett par nya byxor eftersom de enda jag kommer i är spruckna både fram och bak. Rätt vad det är kommer de falla i två bitar. Ett enstaka byxben ihopkorvat kring vardera vaden. Åh, så fånigt det skulle se ut. För att undvika detta ska nya byxor inhandlas.

Utöver detta ska jag jobba halvdag. Känns lite si och så med att hinna med det också, men det drar in pengar. Kan ta dem till snaffleriet.

Jag kommer behöva vara effektiv. Och för säkerhets skull städa redan ikväll.

Har jag lyckats motivera mig själv?

Hjälpligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar