tisdag 15 februari 2011

Grrrhhl...

Nu är mardrömshelgen avklarad, käckt avslutad med ett matlag bestående av fryspizza och bearnaisesås. Tur för mig att jag inte har så höga ambitioner utan lägger mig på en genomförbar nivå. Matlaget i sig avslutades käckt med någon form av allsång där vi tog en känd melodi och sjöng en rad var på vårt alldeles egna nonsensspråk. Och ibland på svenska, med en annan text än den vanliga. Det var svårare och blev väldigt underligt...

"Allting vecklar ut sig
och det blir invecklat.
Jag vill veckla till nånting
så det blir origami.
Varför undrar någon.
Varför undrar alla.
Varför undrar mangochutneyn
när den har gått hem.

Och alla andra dansar ringdans men
mangochutneyn har gått hem."

Yes, så innovativa är vi. Kändes bra med att få ge utlopp för lite kreativitet nu när jag intehar haft tid att förbereda nästa FOMLA-övning. FOMLA är en sammanslutning För Oss Med Litterära Aspirationer. Till nästa vecka så ska jag ha med mig ett stencilhäfte med övningar som baseras på vår senaste session då vi skrev en dikt på samma sätt som man ritar en vikgubbe.

Oh så trevligt vi hade! Sånt ska man göra oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar