torsdag 17 februari 2011

En sång till Rask

Det har hänt så mycket.
Gått så fort.
Jag har vänt mig ett par gånger.
Sen i oktober
har allt jag trott
drabbats tre varv utav ånger.

Vi ska titta på ett hus,
ta bilen ut.
Ett renoveringsobjekt,
mer än det jag har nu.
Vart har planen tagit vägen?
Jag hade ju tänkt ut
hur jag skulle klara dagen,
per timme, per minut.
En gnutta självständighet,
jag vet, jag vet,
jag har nog kvar den.
Spar den till den dagen
jag behöver den igen
men just nu...
Just nu vill jag titta på ett hus,
ta bilen ut
till en gård vid havet.

Det är så lyckat
och det blir för stort.
Det är inte som jag tänkt mig
och jag blir rädd för att jag
tappar bort
mina storslagna planer - hos dig.

Vi ska titta på ett hus,
ta bilen ut.
Ett renoveringsobjekt,
mer än det jag har nu.
Vart har planen tagit vägen?
Jag hade ju tänkt ut
hur jag skulle klara dagen,
per timme, per minut.
En gnutta självständighet,
jag vet, jag vet,
jag har nog kvar den.
Spar den till den dagen
jag behöver den igen
men just nu...
Just nu vill jag titta på ett hus,
ta bilen ut
till en gård vid havet.

Just nu vill jag titta på ett hus,
ta bilen ut
till en gård vid havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar