måndag 15 november 2010

All work and no play...

...makes me kind of a wealthy girl.

Helt plötsligt har jag pengar på ett sätt som jag inte haft förr. Det är uppfriskande. Försöker hålla koll på mina utgifter dock, känns som att jag köpt en helt ny garderob fastän det egentligen bara rör sig om ytterkläder för vintern. Och det gick nog allt som allt på under 1500. Eller bara strax över, har inte hunnit räkna än.

Det som däremot drar pengar är inköp till marknaden jag ska stå på. Det är helt galet. Blir alldeles nervös över att jag inte ska sälja så att jag får in tillräckligt för att täcka utgifterna. Men jag kommer ha lärt mig massor i så fall. Väldigt mycket erfarenhet. You gotta spend money to make money. Ta lite risker. Oh yeah.

Men jag har väldigt lite tid till annat än mina fyra aktiva jobb samt lite sömn däremellan. Jävlar vad flitig jag är. Det är något av en egoboost att jag klarat det så pass länge. Var rädd att jag skulle ha däckat vid det här laget, nu har ju ändå halva november gått och jag är inte helt döende än.

Valde bort nanowrimo i år. Försöker vara lite klok. Vanligtvis brukar jag ju försöka köra på med det, trots att november alltid är en stressig månad. Hur blev det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar