söndag 15 april 2012

Jag läste min blogg häromveckan...

...och kom fram till att den i mitt tycke var rätt så bra. Har under senaste tiden läst en del andra bloggar och insett att det finns framgångsrika sådana som kanske inte når upp till den kvalitetsnivå jag hade förväntat mig av en blogg som många vill läsa. Självklart finns det även väldigt bra framgångsrika bloggar, men tyvärr är huvuddelen av de jag klickat mig fram till skrämmande mycket sämre än vad jag hade trott när jag hört talas om dem.

Jag kände också att jag saknar skrivandet och att det finns så många saker jag skulle vilja förmedla, få sagda (eller ja, skrivna) oavsett om det är nån som lyssnar eller läser. Jag förmodar att det är ett rätt basalt behov, att få uttrycka sig. Heja yttrandefriheten, minsann.

Så nu tänkte jag ta tag i det här. Har bytt bakgrund från svart till ljusgrönt i hopp om att det kommer generera en något muntrare ton. Dessutom har jag ambitionen att mångdubbla frekvensen på mina inlägg. Det är i och för sig inte så svårt med tanke på att jag senast skrev för fem månader sen ungefär. Men det är planen, att skriva oftare. När jag sedan kommit igång och känner att jag har flyt på det hela så funderar jag på att (kanske, bara kanske) marknadsföra bloggen på något sätt.

Det ska bli spännande att se hur det går, och huruvida jag kan leva upp till mina förväntningar. Just nu känner jag mig en aning nedstämd och melankolisk av helt andra orsaker som jag inte tänker gå närmre in på för närvarande. Det är därför det inte blir en glittrande stjärnpremiär med konfetti och galakläder utan snarare ett försynt instick om att nu gör vi nåt annat, för det vi gjorde förut fyllde uppenbarligen inte önskad funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar