söndag 15 april 2012

En partiellt illustrerad sammanfattning.

Så vad har då hänt sen november? Fem månader är en ganska lång tid, ur ett kort perspektiv. En kort tid ur ett längre men just nu befattar jag mig inte med det längre perspektivet.

Jo, detta har hänt:

Jag for till Örebro för att träffa kamraterna TS och SLJ och på vägen dit köpte jag en ifån.

*Fanfar!*

I och med det har jag nu en diger bildbank att referera till i redovisningen av det senaste halvåret.


Jag har varit på Öland i december.

Jag har varit där varje år sen jag föddes,
Vanligtvis på sommaren dock.

Det var hemskt trevligt att vara där på vintern. Jag och kära systern for ner till Borgholm över en helg i mitten av december och handlade julkläder för alldeles för mycket pengar på Rabalder som är en butik med trevliga kläder i huvudsakligen behagliga material. Vi hade väldigt roligt när vi var där.

Sen kom julen!

Hemma och hos föräldrarna.


Även hos svärföräldrarna, men deras gran finns inte på bild är jag rädd...



Under föräldrarnas gran ligger kära syster och kikar upp på de glittrande ljusen genom grenverket.

Oj oj, nu när jag tittar igenom bilderna inser jag att jag gjort mer än jag mäktar med att ladda upp bilder till så jag tar nog och drar en snabbversion istället och så får jag öva på att lägga upp bilder, för än går det inte helt smidigt.

Jag har bakat och lagat mat i våldsamma mängder, vi har haft spelkvällar av olika slag, jag har klätt om möbler och lampskärmar, sytt gardiner och annat pyssel. Virkat, stickat och planterat blommor. Jag promenerar nästan varje dag vid lunchtid, i alla fall på vardagar och jag jobbar och jobbar och jobbar. Jag kanske lägger upp några av vinterns bilder retroaktivt lite senare för vissa av dem är väldigt dekorativa. Men det räcker för nu. Jag skriver mer sen. Höga ambitioner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar