söndag 13 november 2011

Utvecklande kring resonemanget om sex.

***Lätt censur!*** Och ja, normen är konstig. Mycket konstig.

När jag "gjorde slut" med tex DLS så var det egentligen så att jag omdefinierade relationen genom att säga att jag inte ville ha sex med honom mer, allt annat är mer eller mindre som förut, bortsett från att vi ses mer sällan. Väldigt mycket mer sällan, periodvis, men jag upplever att vi fortfarande har en mental intimitet.

Min flickvän Mjukis hade jag aldrig sex med så hon räknades inte av så många, kanske inte ens av henne själv när man ser på det såhär i efterhand.

Innan jag kommit fram helt till att jag var polyamorös hade jag nära relationer med andra män än min sambo. Hävdade inför mig själv liksom inför alla andra att jag inte var förälskad i dessa men jo, det var jag nog. Sambon ville aldrig öppna upp förhållandet mer än att man fick hångla med andra människor (dock med restriktionen att jag inte fick hångla med den karl jag sov över hos mest). Såhär i efterhand kan jag nog inse att han var väldigt tolerant mot mig och mina nycker. Jag hade svårt att inse det då.

Är inte helt säker på vad jag vill ha sagt med det här, blev mer ett blogginlägg än ett brev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar