fredag 18 mars 2011

Jag sitter och är administrativ...

...när jag än en gång inser att mina finanser inte går ihop. Det har tärt hårt på ekonomin att kära syster fyllt år. Hårdare än väntat. Just det är dock inte det stora problemet.

Det stora problemet är att det ÖVERLAG inte kommer in lika mycket pengar som det går åt på en månad. Och generellt sett gör jag inte av med några mängder.

Det är klarat att jag skulle kunna leva på mindre pengar än vad jag gör nu, men det skulle kräva en hel del av mig och det skulle dessutom gå ut över mitt sociala liv.

Lösningen på mitt problem är att det behöver komma in mer pengar än vad det gör nu. Varpå nästa problem uppstår: Hur gör man då?

Man söker fler jobb, man jobbar fler dagar i veckan, man jobbar längre dagar, man förhandlar upp sin lön och så vidare. Det hjälper inte att sitta på konsumentverkets hemsida och studera deras budgetkalkyler.

Det hjälper inte. Det hjälper inte heller att sitta och vara frusen, ledsen och trött och känna sig uppgiven. Det hjälper inte ett jävla dugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar