fredag 4 mars 2011

Jag har köpt en hemlig bok.

Egentligen är den inte så hemlig, men den utger sig för att vara det.

Jag har köpt den i alla fall, 29.90 på Coop Forum. Den hade ett hänglås men det plockade jag bort och satte dit ett gem istället. Låset var kärvt.

I boken skriver jag ner vad jag äter, och när. Tanken är att det ska göra mig mer medveten och därmed begränsa intaget av sådant som inmundigas i överflöd i dagsläget. Krokantglass till exempel. Sånt är det lätt att äta för mycket av.

Jag har nämligen ett lyxproblem bestående av att jag träffar så många härliga människor varpå man, när man ses, vill ha det lite extra trevligt eller mysigt och så blir det lätt lite efterrätt eller extra smör i såsen eller nåt liknande. Det resulterar förhållandevis snabbt i att kläderna blir för små. Eller snarare att jag blir för stor för kläderna, om man ska vara petig. Det är ju faktiskt inte kläderna som krymper av att jag äter glass.

Eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar