fredag 4 mars 2011

Frustration!

Kan inte folk lägga ner att försöka tolka det jag skriver och bara läsa det istället.

Jag förstår inte var en del människor får allt ifrån!?

Jag skriver: "För att vi överhuvudtaget ska kunna vara tre behöver det vara två kvinnor och en man, eftersom han inte är bi."

Observera att det skrevs i ett sammanhang som berörde en av mina partners. Detta var i sig ett förtydligande av ett tidigare mail.

Till svar får jag: "Men måste man vara bi för att man skall kunna ha polyrelation alltså?"

Varpå jag skriver: "Nej, man behöver på inget vis vara bi för att vara poly, vilket jag heller inte skrev." och fortsatte med ytterligare ett förtydligande. Avslutade sedan med: "Uppenbarligen var det inte så tydligt eftersom det resulterade i flertalet irriterande missförstånd."

Och får till svar: "Vi har inte haft nåt missförstånd, men du var däremot inte särskilt tydlig."

Är det bara jag som skulle vilja hävda att otydlighet kan LEDA till missförstånd?
Och hur otydligt var det egentligen?

Jag blir frustrerad. Det är ju knappt att man vågar inleda konversationer med folk eftersom de först efter kanske tio mail avslöjar sig som kompletta idioter och då börjar man undra om NÅNTING man skrivit nått en mottagarhjärna överhuvudtaget eller om det omtolkats av en jävla massa idioti och förutfattade meningar däremellan.

Jag är så förbannat trött på att bli besviken på folks kommunikationsförmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar