måndag 7 mars 2011

En officiell PrideProtest!

Utdrag ur forumet på Polyheart:

Jag vill också, liksom Viktoria, ifrågasätta varför poly nödvändigtvis skall klumpas ihop med bdsm?

Jag känner att det blir en aningen beklämmande cementering av en generalisering vilket i längden kommer innebära att man som vaniljpoly inte kommer känna att man hör hemma inom polysvängen eftersom "poly" kommer att innefatta annat än just flertal...

Det finns väl tillräckligt många flersamhetskonstellationer som det är för att begreppet ska vara förvirrande, det behöver inte blandas in en massa bdsm. Speciellt medan begreppet "poly" är så nytt och okänt för allmänheten om man jämför med tex "homo".

Håll bdsm-en utanför poly på Pride, snälla! :(

Jag ifrågasätter inte någons sexliv med det här inlägget. Var god tag fasta på det. Var lika så god och låt bli att tolka det här som att jag har något emot BDSM som koncept över huvud taget. Det jag har något emot är när man genom att blanda två begrepp kommer cementera en felaktig bild av vad (åtminstone jag anser att) poly är.

Redigering: Jag känner redan nu att det här kommer missuppfattas så jag ska försöka vara extra supertydlig.

VÄNTA med att hålla poly-bdsmföreläsningar tills begreppet är mer inarbetat. Då kommer det vara möjligt att göra utan att det blir ett likhetstecken mellan begreppen. Precis som man nu kan hålla homo-bdsmföreläsningar utan att folk tror att det är så att man MÅSTE vara bdsm bara för att man är gay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar