måndag 9 november 2009

När internet inte finns.

Då är man i dagsläget ganska isolerad från omvärlden. I alla fall om man som jag i spenderar obekvämt mycket tid på nätet.

Det blir lätt så att datorn går på när man kommer hem och youtube tar tid från alla kreativa saker man skulle kunna tänkas göra istället. Och när internet väl kommer tillbaka har youtube stängt av sig självt för att uppdatera sig och kommer enligt utsago tillbaka inom kort.

Mailen man får samlas på hög. Hälften är väl inte så viktiga, men resten hade jag gärna läst redan i förrgår. Roliga evenemang är lätta att missa när man inte håller sig uppdaterad, som http://fhp.episerverhotell.net/Rio/Container-Events/RIOLIGT till exempel. Nu har jag i och för sig inte missat det, och jag hoppas fortfarande få biljetter. Helst gratis. Man ska ha kontakter. Det är bra. Hehehe.

Det är också besvärligt att behöva jaga datorer för att kunna betala sina räkningar, åtminstone när man är så nervöst lagd över det ekonomiska som jag är.

När man inte haft internet på ett tag (säkert en vecka!) så glömmer man nästan hur det är. Hur man gör. Så allt man skriver blir lite extra poänglöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar