fredag 27 november 2009

Vänskapskakan Herman

Jag har fått en Herman. Herman har bott hos mig i snart två veckor. Det är på tiden att Herman flyttade härifrån.

Herman är en kaka som inte går att köpa, bara att få. En surdeg som kedjebrev. Man matar degen i en veckas tid, sedan delar man upp den och ger till sina vänner samtidigt som man bakar en smaskig kaka själv på en del som man behåller. Jag har inte riktigt kommit till vare sig till utdelandet av degar eller bakandet ännu.

Jag låter små saker hindra mig.
- Jag träffar inte mina vänner.
- Jag har ingen kopiator att kopiera receptet i.
- Jag har inte tid/är för trött när jag kommer hem om kvällarna för att ställa mig och baka.

Jag har fler dåliga ursäkter jag inte ens tänker bemöda mig med att skriva ned. De är för usla, håller inte för fem öre.

Är trött på att inte ta tag i saker som jag borde ta tag i, som behöver göras. Det blir förstås värre ju längre tid man väntar. Jag har väntat ett tag nu. Det börjar bli riktigt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar