måndag 10 januari 2011

Polyfika.

Jag var på polyfika i fredags. Det var intressant. Dock känns det som att det förväntas ingå i begreppet poly att man är kramig och översocial och jag är inte alltid sån. Återigen vill jag hävda att det faktum att jag är kär i flera på en gång inte innebär att jag vare sig är översexuell eller hyperaktiv på några andra vis.

Åh vad illa jag känner att jag formulerar mig nu.

Min poäng är att det verkar följa med en mall för hur man ska vara och jag käner inte att jag nödvändigtvis passar in i den. Å andra sidan var det ju folk som kände varann som betedde sig så. Dessutom är det alltid bara de översociala som syns. De som är som folk är mest hamnar i bakgrunden.

Jag har faktiskt inte insett det förrän nu men i mina trygga sociala sammanhang är jag ganska precis som dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar