måndag 24 januari 2011

Måndagstrassel.

Idag har jag flera saker som står på min lista. En del av dem kan jag skjuta upp till morgondagen, en del kommer onekligen hända vare sig jag förberett mig tillräckligt eller inte.

Istället för att beta av en sak i taget sitter jag lamslagen i soffan och fryser med ett trassel i magen. En orosklump. Stress. Jag är i behov av att sortera, och jag är inte helt säker på hur det ska gå till.

Nu drabbades jag dessutom av en oväntad dofthallucination, var kom den starka doften av herrparfym ifrån?

ToS var här i helgen och vi insåg att det var dryga tre år sedan sist. Vi är inte samma personer nu som då men det är det väl heller ingen som väntat sig. Vi var i alla fall glada åt att ses och planerar att fara till Örebro till sommaren och ägna oss åt någon form av Fångarna på Fortet-äventyr.

Så vad händer idag då? Sortera, sortera... Hum hum hum. Jo:

- Diska! Kan lika gärna åtgärdas imorgon. Nu när det är lite tungt att vara jag idag.

- Spela på Kafé Klavér. Det kommer hända vad det lider, tillräckligt många andra är inblandade för att jag bara ska behöva haka på utan att behöva vara helt drivande själv.

- Betala hyran. Kan jag göra NU! Så var det gjort! Tadaa! Det tar lite längre tid än man räknar med, speciellt när internet är trögt. Jag får lön imorgon, så helt plötsligt känns den ekonomiska situationen bara halvakut och inte panikartad. Men jag är fortfarande trött...

- Ring felanmälan om den rosa lappen de lämnade i brevlådan i torsdags. De kommer mellan sju och tio imorgon och fixar blandaren i köket. Jag misstänker att det innebär att jag bör diska idag i alla fall...

- Koka kikärtor. De står redan på spisen, det är ungefär det enda jag satt igång med innan jag började skriva för att orka med att göra det som står på listan.

- Boka tvättid. Kan jag inte göra ännu för jag har inte fått bokningsbrickan med posten.

- Fyll i förra veckans budget. 2161 kr slutade det på, inklusive IKEA och gäster i stort sett hela veckan. I och för sig sitter jag för närvarande och äter upp hela mitt godisförråd, så det kan ju hända att det behöver fyllas på, men i övrigt var det inklusive veckohandling för den här veckan också. Så det är rätt okej. Och så har jag ju baljväxter hemma så att det räcker i säkert ett halvår framöver.

- Kolla upp jobb på internet. Det finns tre stycken. Jag kommer inte söka dem idag. Imorgon mellan sju och tio kanske. Då ska man ju ha nåt att göra också.

- Utkast offert. Imorgon, eller på onsdag. Men den här veckan förhoppningsvis.

- Ring Banaz. Imorgon.

-Flytta spegeln. Från vardagsrum till sovrum så att en möbel får plats att stå där spegeln placerades innan möbeln kördes hit. En hylla för skrivare och hängmappssystem och dylikt. Jobbgrejer. Det blev inte helt bra, men det funkar. Hyllan är väldigt vinglig och sticker ut en liten bit för långt mot vad som vore snyggt. Men det är i alla fall avklarat nu.

- Köpa lampmojänger. Jag var på Coop och letade, men där fanns det inte. Får försöka med Vällingby imorgon.

Nu är klockan strax tre och det enda jag har hängande över mig som jag antingen inte kan skjuta upp eller undvika är att diska. Det är inte en munter dag idag, men jag tar mig igenom den och jag får några enstaka saker gjorda. Det är helt klart bättre än det kunde ha varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar