söndag 16 januari 2011

Nu försvann alla jobb!

Jag har en lägenhet. Från och med idag faktiskt, men jag får nycklarna imorgon.

Med nycklarna följer en massa ansvar i form av räkningar som måste betalas.

Utgifter som kräver sina inkomster att balanseras emot.

I och med att det är januari finns det inte så mycket jobb hos mina arbetsgivare.

Jag behöver mer jobb. Jag har iofs lite lödjobb som behöver göras, och jag ska väl göra det den närmaste tiden nu efter flytten. Flytten kommer ta nästan hela veckan och i helgen kommer ToS och hälsar på. Har inte träffat dem på år och dag och de kommer hem till mig om mindre än en vecka! Yay!

Men jag vill ha fler jobb. Vill jobba med det jag personligen känner är mitt egentliga, riktiga jobb, vilket är illustratör. Men det är en rätt så hård bransch. Men jag är duktig och om jag bara avsatte tid till det skulle jag kunna få in pengar på det, det är jag rätt så säker på. Om jag dessutom får tag i en driven manusförfattare - desto bättre!

Tills dess får jag väl försöka sälja saker på blocket. Använda mina sparade enkronor till att köpa mat och hushållsprodukter. Har rätt många enkronor som ligger i en burk, dem klarar jag nog matkassan på i åtminstone en vecka eller två. Kanske en månad rent av, är inte säker på hur mycket det är. Och köper man inte allt på en gång så kan man betala med mynt.

Hur som helst ska den ekonomiska biten bli rätt spännande framöver.

Men det finns ju andra sidor av att flytta till en alldeles egen lägenhet också! Jag kommer kunna skaffa översikt över alla mina saker, jag kan bjuda hem vänner när jag vill, jag kan möblera så att mitt kontor och min konstnärshörna får hög prioritet varpå det kommer vara fysiskt möjligt att jobba med illustrationer.

Det kommer med andra ord bli rätt spännande överlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar