fredag 24 december 2010

Jul och jävligheter.

Eller, som man också skulle kunna uttrycka det, god fortsättning.

Det har varit jul. Ett lugn som kommit och passerat, lämnat oss med vetskapen om att det är ett år till nästa gång.

Jag har lovat mig själv att dra ner på takten, inte jobba sex dagar i veckan. Nu den närmaste tiden inte ens fem. Tre fyra får räcka, annars är jag rädd att jag kommer falla i bitar.

Jag har drabbats av nyårskänslan redan nu. Kanske lika bra så att jag slipper förstöra nyårsafton med mitt surande som jag brukar.

I och med julruschen har jag varit så stressad att jag inte har haft mens sen i början av november. Jag förmodar att det är därför i alla fall. Alternativen upptar en del av mina tankar för närvarande. Jag går och väntar på att lugna ner mig tillräckligt för att kroppen ska börja funka igen, vilket gör mig stressad varpå ingenting fungerar som det ska.

Ifall det inte rör sig om stress blir det en intressant utveckling i mitt, Suns och Rasks förhållande. Det har gått för fort. Känns inte helt klockrent.

Jag är osammanhängande och trött för närvarande, ser inte fram emot att jobba imorgon. Kom just på att jag behöver tvätta mina jobbkläder. Det hade jag ju tänkt göra igår eller i förrgår.

Nu ger jag upp det här. Kommer inte bli nåt vettigt inlägg av detta.

God Jul, var poängen. Jag har haft det bra, men jag är trött och vill ha mer jul. Mer vilotid vilket jag också ser till att skaffa mig de närmaste veckorna. Heja mig. Det var kanske inte mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar