tisdag 14 december 2010

Improvisationsteaterföreställning.

Det är ett långt ord, men denna dag högaktuellt. En sådan ska jag nämligen på ikväll.

Det ska bli väldigt intressant. Jag gillar kulturella evenemang och tycker att det är något man (läs jag) bör ägna sig åt oftare.

Rasks improvisationsteatergrupp har slutföreställning idag och Sun och jag skulle ha gått, men hon är sjuk så det blir bara jag. Ska åka om tjugo minuter.

Det är inte mycket mer att skriva om det såhär i förhand, insåg just att jag brukar skriva om saker som redan hänt och att det förmodligen är därför det är lättare att skriva om dem då.

Men idag har jag bara varit på jobbet och det var inte kul för mina arbetskamrater är dumma och jag får inte vara med och leka och jag är inte alls nio år gammal. Men det är lite samma problematik nu som då, och det får mig tyvärr att börja undra vad tusan det är hos mig som lockar fram den sidan hos andra människor. Men det är inget jag vill skriva om. Det är roligare att skriva om roliga saker.

Jag kommer nog inte bli så långvarig på det jobbet (utan att nämna vilket) som jag hoppats. Jag kommer för tusan inte att bli så långvarig på nåt av dem. Men jag ser nya horisonter och hoppas hitta nya äventyr där.

Ty se, jag ska skapa nya himlar och en ny jord
och man skall ej mer minnas det förgångna
eller tänka därpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar