söndag 12 december 2010

En intensiv helg.

Det är söndag kväll. Helgen som gått har varit ovanligt lång och förhållandevis surrealistisk.

I fredags jobbade jag först på Grand och sedan på Nobelfesten. Hade tillfälle att dansa runt en stund i långklänning också. Först vid sista dansen nån gång började vi riva skiten. Det var jättekul och arbetsledningen var god men lite utspridd vilket ledde till att vissa andra som jobbade där inte alltid jobbade, utan stod och samtalade med varandra när de klarat av en uppgift istället för att genast hitta en ny att sysselsätta sig med. Till deras försvar hade de förmodligen jobbat hela dagen innan de med, utan att som jag få tillfälle att sova en stund emellan.

Sedan for jag till Rask. Kom dit vid fyratiden på lördagsmorgonen. Trodde att jag skulle sova där hela förmiddagen, men jag hade lyckats förtränga att jag inte sover så bra, eller i alla fall särskilt mycket, när jag är där. Det dyker oftast upp annat att ägna sig åt. Så även denna helg. Sun, bara för att nämna något. Sun, som egentligen heter något annat, är rätt fantastisk. Snart åker hon till Frankrike i ett halvår. Mindre fantastiskt. Men Rask pratar om att han och jag ska åka dit och hälsa på. Vi får väl se hur det blir med den biten, men tanken är god.

Dock berättade Sun något beklämmande om Rask, som jag inte tänker ta upp ingående här. Det handlar till viss del om mina fördomar. Det ska få vara upp till honom att ta ansvar för sina handlingar, men frågan är vad de val han gör säger om honom i ett bredare perspektiv.

Jag hade marsmallow-vita drömmar ett tag,
men kom tillbaka till verkligheten.
Påmind om att alla inte riktigt är som jag,
dansar jag vidare så länge de finns kvar.

Dessutom har det uppenbarligen skett ett terroristdåd i Stockholm i lördags eftermiddag. Ovetandes om det spelade vi "War on Terror", ett spel om att erövra olja, under vår spelkväll. Lite opassande. Som så mycket annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar