måndag 16 augusti 2010

Gömmer mig från verkligheten i hopp om att få grepp om den.

Jag har tagit med min syster till Öland och satt oss i en stuga. Eventuellt var det tvärtom, att det var hon som tog med mig. Oavsett vilket sitter vi här nu. Och tänker.

Vi läser utvecklande böcker och lyssnar på ljudböcker om hur man får mer energi. Hur man blir en bättre människa med mer tid och pengar till sitt förfogande samtidigt som man mår bra och behåller sitt goda samvete.

Vi gillar sånt, speciellt hon. Hon läser sådana böcker som om de vore pixieböcker, jag hänger på så gott jag kan. Vi läser om Självkänsla Nu av Mia Törnblom, eller vad det är hon heter, och diskuterar innehållet och oss själva.

Jag håller på att utarbeta en stor plan. Jag är inte säker på hur det går än men jag hyser hopp och är vid gott mod. Det får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar