torsdag 3 december 2009

Självbedrägeri!

Jag hade lyckats lura i mig själv att jag inte hade så mycket saker kvar... Nu har jag packat 12 flyttkartonger och det är knappt att det märks nån skillnad i rummet. Det är lite stökigare. Jag måste med andra ord vara en riktig fena på att stuva undan saker så att de uppfattas som obefintliga. Det hade ju kunnat vara så att det var illa packat men så är det inte för jag är bra på att packa.

Vilket som helst av ovanstående påståenden skulle kunna vara självbedrägeri. Man får väl välja vilka livslögner man vill genomskåda. Jag vet att jag inte kommer ha mycket tid till att röja och rensa ut under kommande vecka, men jag vet att jag inte är på långa vägar så klar som jag trodde att jag var. Så jag kommer fortsätta, i ett annat rum i en annan del av stan. Lite klokare och lite modigare, med lite mer utrymme att andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar