torsdag 31 december 2009

Snart börjar vi om.

Rätt vad det är kommer klockan slå tolv och då är vi inne på ett nytt år igen. En nystart. Extra fräsch om man betänker att man har ett helt nytt decennium att leka med.

Jag blir alltid lite deppig och på dåligt humör på nyårsafton. Gör att alla omkring mig mår lika dåligt de. Funderar på att slå på glädjeapparaten och le, le, le resten av kvällen. Riktigt jävla gemytlig och allas bästa vän. Om det inte är för sent redan. Har kanske hunnit skjuta alla ifrån mig. Men det är värt ett försök.

Nyårsafton är dagen då hela årets jävligheter koncentreras till ett serum. Det lämnar en bitter smak och är till för att motivera en att ha det bättre nästkommande år. Men just ikväll är det inte läge att göra några stora planer eller lova någonting. Det är läge för någon form av allvarsamt samlande av sig själv inför kommande strapatser. Lugnet innan stormen.

Jag är uppenbarligen inte helt nöjd med hur 2009 artade sig. Jag är inte helt säker på varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar