lördag 17 oktober 2009

Norge - ett fantastiskt land

Av någon anledning älskar jag Norge. Jag har knappt varit där alls, bara en gång när jag var ganska så liten. Och det jag minns mest är att min syster blev arg på mig för att jag gick på hennes skugga.

För att vara riktigt ärlig har jag inte många andra erfarenheter av Norge utöver det heller... Men ett par, och de är fina. Raske menn på youtube, Erlend Loe överlag och nu senast - mjölkgarn.

En norsk uppfinning. Garn man gjort av mjölk. Det är så... vansinnigt! Fullkomligt vansinnigt, det finns inte ord för hur fascinerande det är att någon ids göra garn av pulveriserat mjölkprotein. Men helt underbart. Bara att någon kommit på tanken. Om inte annat visar det ju på ett sinne öppet för nya möjligheter och infallsvinklar. Kan ju inte vara fel för världens utveckling.

Det är ett väldigt gosigt garn. Jag hittade det på symässan. Självklart köpte jag det. Ärligt talat, vad annat kunde jag göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar