tisdag 13 oktober 2009

En insikt om att saker blir gjorda när man gör dem.

En sådan fick jag. Väldigt bra. Har fått liknande insikter förut, och jag förväntar mig fler i framtiden.

Har haft syjunta ikväll. Tre personer hinner avsluta sexton projekt på bara ett par tre timmar. Projekt som har legat och väntat i åratal och gnagt i sig energi som vi kunde lagt på annat. Men nu är de avklarade och fastän det väller fler ur garderoben vill jag hoppas att det finns ett slut även om det inte är inom synhåll för tillfället.

Har länge varit så upptagen med att inte göra det jag borde att jag inte hunnit göra det jag vill. Börjar nå en punkt i livet när jag börjar komma ikapp mig själv och det känns främmande. Bra, men främmande. Och lite skrämmande, jag vågar inte riktigt säga det högt i händelse av att så inte är fallet och jag därmed kommer göra mig själv besviken. Ingen annan dock, tror inte att det finns nån som skulle bli besviken av att jag inte kommer ikapp mig själv fastän jag sagt att jag trott att jag gjorde det. I alla fall ingen som jag känner till.

Så jag tänker det istället, i smyg, och håller tummarna för att jag inte ska märka att jag är mig själv på spåren och på grund av detta springa ifrån mig själv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar