onsdag 14 juli 2010

Osorterad in absurdum.

Jag har länge vetat att jag är nyckfull. I flera år har det varit en av mina bästa och sämsta tillgångar. Att vara nyckfull innebär att man är flexibel men också att det är svårt att sträva mot ett långsiktigt mål.

Periodvis kan nyckfullheten ta sig uttryck i att jag vill en sak någon månad eller så. Andra gånger kan det svänga över sekunder, stora livsavgörande saker. Framtiden och relationer och sånt. Det är lite frustrerande.

Det finns så många sidor av allt. Hur ska det vara möjligt att ta ett bestående beslut med så många variabler att ta med i beräkningen, speciellt när de är under ständig förändring?

Jag vet vad jag vill, men det varierar. Därför blir det lättare om än lögn att svara att jag inte vet när någon frågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar