söndag 18 juli 2010

När det blir grönt och sommar och skönt...

...så far vi ner till Öland!

Åker imorgon. Det ska bli skoj med semester. Inte härligt, inte underbart - men skoj. Ska campa för första gången på flera år. Men vi kommer ha bil med oss och därmed fullt av bekvämligheter. Första gången jag och J semestrar tillsammans fastän vi känt varann sen lekis.

Känns nästan som att saker och ting kommer att ordna sig. Har fått FA-skattsedeln idag. Det innebär att jag kan börja jobba. Vilket innebär att jag kan skaffa mig ett hem som inte består av mina föräldrars skafferi. Det ser jag fram emot.

Håller på att packa. Ser på kortare sikt fram emot att resa bort också. Försöka vara ledig ett par dagar. Innan verkligheten börjar.

Träffade exet idag. Talade om att jag träffat nån. Fogade på så vis samman det som för mig varit två olika, parallella verkligheter. Jag vill ha en enda, och jag vill att den ska vara konsekvent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar